میکرو اسکالپ سه بعدی 3D چیست؟

میکرو اسکالپ سه بعدی 3D
آنچه در این مقاله می خوانید!

میکرو اسکالپ سه بعدی 3Dچیست؟ برای پاسخ دادن به سوال، میکرو اسکالپ سه بعدی چیست؟ بایستی در ابتدا با خود فرایند اسکالپ آشنا شوید. اسکالپ موی سر یا هاشور سر، توسط رنگدانه های ارگانیک و گیاهی در لایه سطحی سر انجام می شود.

لایه ها دوم و سوم را فولیکول و ریشه مو تشکیل داده است و راهی برای نفوذ سوزن در این لایه ها وجود ندارد. از این رو می توان گفت که اسکالپ سر، یک روش ایمن است.

اسکالپ سه بعدی نیز یکی از انواع هاشور سر است که به حالت سه بعدی انجام می شود. با کمک این شیوه، قسمت های مورد نظر خالی به نحوی هاشور زده می شود که گویی در قسمت های خالی واقعا مویی وجود دارد. در اسکالپ سر نیز دقت زیادی به کار گرفته می شود اما حالت سه بعدی صورت را طبیعی تر جلوه می دهد.

اسکالپ سه بعدی برای چه کسانی مناسب است؟

افراد زیادی تمایل دارند که مشکلات کم مویی و یا طاسی سر خود را با کمک میکرو اسکالپ سه بعدی 3D حل کنند. اما می توان گفت این روش برای اشخاص زیر بیشترین کاربرد را دارد:

1 برای افرادی که دچار طاسی و یا کم مویی شده اند و کاشت مو و ترمیم مو جوابگوی نیاز آن ها نیست.
2 اشخاصی که به ریزش مو و طاسی نوع کم دچار شده اند.
3 کسانی که در نقاط سر خود جای زخم، شکستگی و خط اسکار دارند.
4 بیمارانی که به بیماری آلوپسی آره آتا نوع سکه ای مبتلا شده اند.
5 برای کودکان و افرادی که توانایی انجام کاشت مو یا ترمیم مو را ندارند.

مزایای میکرو اسکالپ 3D کدام است؟

همانگونه که شرح داده شد، با کمک هاشور سر سه بعدی می توان نقاطی از سر که دچار ریزش مو و یا طاسی شده اند را به خوبی ترمیم کرد. این تغییرات به نحوی است که قیافه و چهره طبیعی فرد دچار خدشه و یا تصنعی بودن نمی شود. اما به صورت خلاصه مزایای میکرواسکالپ سه بعدی 3D شامل موارد زیر است:

  • هزینه اسکالپ نسبت به دیگر روش های کاشت مو، ترمیم مو و یا پروتز مو بسیار کم است.
  • عدم نیاز به عمل جراحی، مواد بیهوشی و یا خونریزی
  • یک روش کاربر پسند است. زیرا در صورت عدم رضایت فرد، قابلیت برگشت پذیری را دارد.
  • عوارض خاصی پس از میکرو اسکالپ سه بعدی برای شخص پیش نمیاد.
  • نیازی به دوره نقاهت ندارد و شخص بعد از انجام هاشور سر می تواند به کارهای روزانه خود ادامه دهد.
  • ظاهر طبیعی شخص حذف می شود.

آیا میکرو اسکالپ سه بعدی 3D درد دارد؟

خیلی از افراد به خاطر مشکلات جراحی کاشت مو و یا حساسیت های زیادی که دارند، نمی توانند ترمیم مو یا پروتز مو را انجام دهند. از سوی دیگر نیز با کم مویی و طاسی سر خود مشکل دارد. در این شرایط میکرو اسکالپ سه بعدی گزینه بسیار مناسبی برای افراد است.

طول درمان هاشور سر سه بعدی چقدر است؟

خونریزی و بی حسی خاصی به هنگام میکرواسکالپ نیاز نیست. اما احتمال ایجاد قرمزی و سوزش هست. برای رفع این موارد نیز به زمان زیادی نیاز نیست.

طول درمان هاشور سر سه بعدی
طول درمان هاشور سر سه بعدی

بعد از یک یا دو روز تمامی این موارد رفع خواهد شد. هاشور سر به نحوی انجام می شود که همان روز می توانید به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه دهید.

مراقبت های پس از میکرو اسکالپ سه بعدی 3D

هاشور سر به صورت سه بعدی خیلی طبیعی تر انجام می شود. اما برای ماندگاری بیشتر بایستی از انجام فعالیت هایی که تعریق را به همراه دارد، خودداری کنید. همان چند روز اول از شستن موها و شامپو زدن به آن، امتناع کنید.

بعد از چند روز و با تشخیص متخصص مورد نظر، فرد می تواند سر خود را شیو کند. این کار را به نحوی باید انجام داد که به زخم های دلمه بسته، فشاری وارد نشود. با انجام تمامی این کارها فرد می تواند حدود 4 الی 6 سال میکرو اسکالپ سه بعدی 3D را حفظ کند. بعد از آن جهت پررنگ تر کردن و ترمیم، این روند دوباره تکرار می شود.

سخن پایانی

مرکز موی ایندرا تخصصی ترین و به روز‌ ترین مرکز راهنمای کاشت مو و اسکالپ سر آقایان در ایران می باشد. شما با مراجعه به مراکز مو ، زیر نظر متخصص پوست و مو درمان خواهید شد.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!