عوارض کاشت ابرو و معایب آن چیست؟

عوارض کاشت ابرو
آنچه در این مقاله می خوانید!

گاهی ابروها به دلیل عواملی مانند افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا داروهای خاص، دچار ریزش می شوند. راه های بسایری برای تقویت یا رشد مجدد ابرو وجود دارد.

از درمان های خانگی تا جراحی . امروزه  تعداد بیشتری از افراد از عمل کاشت ابرو برای تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موی ابرو استقبال می کنند. با استفاده از عمل کاشت ابرو، ابروها پرپشت، حالت دار و زیبا می شوند.

اما این جراحی زیبایی نیز مانند تمام جراحی های دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در این مقاله به [9 مورد] از مهم ترین عوارض کاشت ابرو اشاره شده است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که این عوارض را شناخته و با نکات مراقبتی آشنا شوید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید.

عوارض کاشت ابرو چیست؟ (9 مورد)

9 مورد از شایع ترین عوارض کاشت ابرو به شرح زیر است:

1) قرمز شدن پوست

به مدت ۳ الی ۴ روز بعد از جراحی کاشت ابرو، پوست منطقه اطراف ابرو قرمز می شود و جوش ها و لکه های ریز قرمز رنگ در پوست مشاهده شود. 

معمولا

عارضه مهمی نیست و بعد از گذشت چند روز این لکه های قرمز از بین می روند و پوست اطراف ابرو به حالت عادی بر می گردد.

اما چنانچه

این قرمزی پوست برای مدت طولانی ادامه پیدا کرد و محو نشد، بیمار باید به پزشک مراجعه کند. به طور کلی قرمزی پوست بعد از عمل کاشت ابرو امری بسیار طبیعی است و مورد نگران کننده ای نیست.

2) خارش در محل کاشت یا اهدا کننده

خارش به دنبال عمل جراحی کاشت، امری طبیعی در عوارض کاشت ابرو و یا عوارض جانبی ماینوکسیدیل است. ممکن است ناحیه پیوند شده یا ناحیه اهدا کننده دچار خارش شود.

خارش بخشی از روند بهبودی است و نباید باعث نگرانی شود.

یکی از علت‌های آن می‌تواند خشکی پوست باشد که کافی است برای رفع آن و حفظ رطوبت پوست از کرم های مخصوص زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو استفاده کنید.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

3) بی حسی ناحیه کاشت یا اهداکننده

معمولا در هر عمل جراحی خط بخیه دچار بی حسی می شوند. در عمل بهترین روش اشت ابرو مردانه خط بخیه (اگر از روش FUT استفاده کردید) و محل‌های پیوند دچار بی حسی موضعی می شوند.

به دلیل

استفاده از بی حس کننده ها، اعصاب این ناحیه مختل شده و طبیعی است که ممکن است برگشت به حالت اولیه کمی زمانبر باشد.

حتی

در برخی ناحیه های کوچک ممکن است 2 تا 8 ماه طول بکشد تا بی حسی کاملاً از بین برود. علاوه بر این، بعضی بیماران ممکن است گاهی احساس سوزن سوزن شدن یا افزایش حساسیت پوست را داشته باشند که نشانه ای ازروند بهبودی است.

4) تورم

تورم یکی از شایع ترین عوارض پس از کاشت و پیوند موی سر و در بعضی اوقات موی ابرو به شمار می رود. تورم به معنی تجمع مایعات اضافی در برخی بافت های بدن می باشد.

معمولا

بین 40 تا 50 دصد افراد  بعد از کاشت دچار تورم موضع می شوند. همچنین تورم می تواند به دلیل بی‌حسی نیز ایجاد شود.

به طور معمول

3-5 روز بعد از کاشت نمایان می شود. در بعضی موارد، این تورم به قدری شدید است که بیماران نمی‌توانند چشمهایشان را باز کنند.

با رعایت بعضی نکات میتوان این تورم را به حداقل رساند مانند نحوه‌  صحیح خوابیدن بعد از انجام عمل. استفاده از ماساژ، پک سرد و دمنوش‌هایی مانند پونه و آویشن می‌تواند تورم را کاهش دهد.

عوارض کاشت ابرو

5) خطر ابتلا به عفونت

اگرچه خطر ابتلا به عفونت ناشی از پیوند زدن ابرو، یکی از عوارض کاشت ابرو برای آلوپسی است اما احتمال وقوع  آن بسیار پایین است.

ممکن است

بلافاصله پس از انجام این روش، در ناحیه ابرو کبودی و پوسته ریزی رخ دهد. یکی از دلایل ایجاد عفونت می‌تواند عدم رعایت موارد بهداشتی در حین کاشت باشد بنابراین بهتر است در انتخاب کلینیک کاشت مو در تهران برای انجام این عمل دقت کنید.

6) ایجاد جای زخم

یکی از عواقب ناشی از عفونت عمیق، ایجاد جای زخم است که به هیچ وجه مطلوب نیست. این جای زخم هنگامی ایجاد می شود که مقدار التهاب و عفونت پوستی بسیار عمیق  باشد.

باید توجه کنید که

این عفونت‌ها و جای زخم ها حتما باید به سرعت درمان شوند هر چند ممکن است درمان آنها کمی دشوار باشد زیرا آنها در یک منطقه دارای مو واقع شده اند.

7) فولیکولیت بعد از کاشت ابرو

فولیکولیت به عفونت یا التهاب در فولیکول‌های مو گفته می‌شود. یکی از عوارض کاشت ابرو پس از جراحی ، فولیکولیت است. این فولیکولیت‌ها را می‌توان در صورت عدم بهبود، به وسیله پمادهای آنتی بیوتیک موضعی درمان کرد.

8) واکنش به داروهای بی حس کننده

برای کاشت ابرو نیازی به بیهوشی کامل نیست و این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود. اما باید دقت کرد که مقدار آن تا حد امکان کم باشد تا پس از عمل تورم این ناحیه به حداقل برسد.

همچنین ممکن است

برخی افراد به داروهای بی حس کننده موضعی آلرژی و حساسیت داشته باشند. این واکنش های آلرژیک می‌توانند شامل حالت تهوع باشند، بنابراین باید حتما  اطلاعات کامل در این مورد حاصل شده و فرایند بی حسی توسط فردی با تجربه و تخصص کافی انجام شود.

9) احساس درد

کاشت ابرو بدون جراحی مانند هر جراحی دیگری، همراه با احساس درد است. برای کاستن  درد، معمولا پزشک داروهای مسکن  تجویز می کند.

علاوه بر این

 قراردادن دوبالش در زیر سر هنگام خواب یا استفاده از حوله لوله شده در زیر گردن درد ناشی از عمل را تسکین می دهد. استفاده از قرص های خواب آور نیز به داشتن خوابی آرامی و بدون درد کمک می کند.

لازم است که استفاده از قرص خواب آور نیز مانند هر داروی دیگری باید طبق نظر پزشک انجام شود.

آیا کاشت ابرو ریزش دارد؟

مراقبت ها بعد از کاشت ابرو برای جلوگیری از عوارض احتمالی

حال بعد از ذکر عوارض احتمالی عمل کاشت ابرو تعدادی از راهکارهای جلوگیری از این عوارض را نیز بیان می کنیم. البته در نظر داشته باشید که بعضی از عوارض کاشت ابرو اجتناب ناپذیر هستند.

اما رعایت نکات زیر بعد از کاشت ابرو باعث جلوگیری از بسیاری از عوارض می شود:

1 مراقب رژیم غذایی خود باشید چون بعضی از داروهایی که بعد از کاشت ابرو استفاده می شوند، باعث افزایش اشتها می شوند.
2 برای ریزش پوسته های تشکیل شده روی ابروها، حتما ۷روز صبر کنید و بعد به آرامی روی ابروها را بسابید. زودتر از یک هفته اقدام به تمیزکردن ابرو نکنید.
3 بعد از گذشت دو هفته از کاشت ابرو، ابروهای خود را به صورت عادی و معمول بشویید

مورد بعدی

4 روز بعد از کاشت ابرو، باید به کلینیک یا مطب پزشک مراجعه کنید و پزشک پانسمان را بر دارد. از برداشتن خودسرانه نوار پانسمان بپرهیزید.

آیا کاشت ابرو ریزش دارد؟

در جدیدترین مدل کاشت ابرو پس از انجام شدن مرحله کاشت، وارد دوره نقاهت می شود و پس از طی شدن دوره نقاهت نیز مراحلی باید بگذرند تا با رشد ابرو مواجه شوید و نتیجه حاصل از کاشت را مشاهده کنید.

به عبارت دیگر

زیرا در این دوره گرافت های پیوند زده در ابرو می ریزند تا از محل کاشت انها گرافت های مویی جدیدی رشد کنند و تار موی جدیدی از محل انها به وجود آیند.

پس از طی شدن

این مرحله از کاشت ابرو و پس از چهار ماه از جراحی اولیه کاشت، گرافت های مویی جدید تقریبا به میزان مورد نظر می رسند و به اندازه قابل توجه بلند می شوند.

در این دوره می توان از نتایج از حاصل از کاشت بهره برد و به اصلاح ابروها پرداخت تا مدل مورد نظر را در انها ایجاد کرد.

پس از گذشت مدت زمانی در حدود سه ماه ابروهای کاشته شده ریزش پیدا می کنند و گرافت های کاشته شده از دست می روند که این ریزش ابرو کاملا طبیعی است و در صورت مواجه شدن با آن جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

در چه مواقعی ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی نیست؟

چنانچه بعد از کاشت ابرو در همان روزهای ابتدایی ابروها شروع به ریزش کنند و یا پس از گذشت سه ماه و رشد گرافت های جدید همچنان دچار ریزش باشند، باید دریابید که این نوع ریزش ابرو غیر طبیعی است و باید فورا در این شرایط به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!