تفاوت کاشت مو SUT با روش های قدیمی

تفاوت کاشت مو SUT
آنچه در این مقاله می خوانید!

از زمانی که بشر به تاثیری که موهای سر بر روی زیبایی او داشتند، پی برد، نگرش و نگاه او نسبت به زیبایی تغییر پیدا کرد و روز به روز نیز توجه بیشتری را برای حفظ موهای سرش نشان داد.

از استفاده گل سرشوی، گرفته تا روغن زیتون و عصاره درخت نارگیل استوایی، همه را امتحان می کرد تا بلکه بتواند موهای جذاب و زیبایی داشته باشد؛

اما گاهی اوقات با انجام تمام مراقبت ها و اعمال ویژه و پلاسی که انجام میشد، باز مه بعد از رسیدن به سن بیست و چند سالگی تار موهای فرد شروع به افتادن و ریزش می کردند و به چهل سالگی نرسیده، او کچل میشد.

از این رو میخواهیم در این بخش در مورد تفاوت کاشت مو SUT با روش های قدیمی  مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت کاشت مو SUT با روش های قدیمی

شاید در دو یا سه قرن گذشته، هیچ ایده ای در مورد تاثیر ژنتیک بر روی ظاهر فرد و کچلی او وجود نداشت، اما بشر به صورت ناخودآگاه حس می کرد که اگر پدر فردی کچل باشد، او هم کچل می شود؛

به همین خاطر بود که اغلب دختران قبل از ازدواج با نهایت دقت کچلی یا پر مویی سر پدر داماد را بررسی می کردند.

امروزه

کچلی یا طاسی همچون گذشته یک عیب بدون درمان نیست و همان طور که بسیاری از شما می دانید، روش های مختلفی از جمله استفاده از کلاه گیس و یا کاشت مو اختراع شده است.

امروز می خواهیم

تا در خصوص استفاده از روش کاشت مویی به نام SUT و همچنین تفاوت های این روش کاشت مو با دیگر روش های کاشت مو مصنوعی و طبیعی که قبل از این روش استفاده می شدند، با یکدیگر صحبت کنیم.

تفاوت کاشت مو SUT

4 روش های کاشت مو قدیمی

اگر بخواهیم از ابتدا روش های کاشت مو را مورد مقایسه قرار دهیم، باید به دهه 70 میلادی برگردیم که یعنی حدود 50 سال پیش، از50 سال پیش تاکنون چندین روش مختلف برای کاشت مو ابداع و اختراع شده است که تا اینجا به روش SUT رسیده ایم.

1) کاشت مو FUT

کاشت مو Fut اولین روشی که در دهه 80 میلادی و پس از روش پیوندهای طولانی مو به وجود آمد، روش FUT بود.

در این روش از بانک موی پشت سر بیمار، به صورت نواری شکل و قطعه ای یک تکه از پوست را جدا کرده و سپس گرافت های مو را از روی آن برداشته و در نواحی لازم کاشت می کنند. در این روش قطعا جای زخم به خوبی بر روی پوست سر برجا می ماند.

2) کاشت مو FIT

کاشت مو fit دومین روشی که در زمینه پیوند مو به وجود آمد، این روش بود. چیزی که در روش FIT نسبت به روش قبلی تغییر کرده بود، در مورد نحوه برداشت فولیکول ها بود. فولیکول ها را به صورت تک به تک و دانه به دانه برداشت می کردند که این یعنی عدم به وجود آمدن جای زخم.

3) کاشت مو BHT

کاشت مو BHT مختص افرادی است که به هیچ وجه نمی توان از بانک موی سر آن ها استفاده کرد و در واقع این روش به دلیل تفاوت در بانک مو به وجود آمد. بانک مو در این روش مربوط به موهای روییده شده در دیگر قسمت های بدن می شود.

4) کاشت مو SUT

در قسمت قبل در خصوص روش های به وجود آمده پیش از روش SUT با هم صحبت کردیم. آن چه که در ترمیم مو به روش SUT نسبت به دیگر موارد تغییر پیدا کرده است، آن است که هم برداشت فولیکول های مو و هم کاشت آن ها با استفاده از دستگاه های پیشرفته و بسیار دقیق انجام می شود؛

یعنی نه تنها دیگر جای اسکار و یا زخم بر روی پوست سر باقی نمی ماند، بلکه فولیکول ها و یا گرافت ها نیز از بین نمی روند.

مزایای کاشت مو به روش sut در مقایسه با روش های قدیمی:

چنانچه برای کاشت مو از روش sut استفاده کنید، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید که مزایای آن به شرح زیر است:

در کاشت مو به روش sut دخالت دست برای برداشت و کاشت گرافت های مو صورت نمی گیرد و تمامی مراحل برداشت و کاشت با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می شود.

در نتیجه

گرافت های مو کمتر دچار آسیب می شوند و تعداد بیشتری از آنها سالم باقی می ماند در حالی که در روش های قدیمی تر تعداد بسیار زیادی از گرافت های مو در حین برداشت و کاشت دچار آسیب می شدند و غیر قابل استفاده می گشتند.

در روش کاشت موی sut

امکان برداشت و کاشت بیش از 14 هزار گرافت مو وجود دارد در حالی که در روش های قدیمی امکان برداشت و کاشت این تعداد گرافت مو وجود نداشت

کاشت مو

به روش sut از ایجاد خط اسکار و جای بخیه جلوگیری می کند و از آنجایی که در این روش هیچ لایه پوستی از روی سر برداشته نمی شود، هیچگونه خط اسکار و بخیه ای هم ایجاد نمی گردد و علاوه بر آن دوره نقاهت کوتاه تری دارد.

این روش

به گونه ای است که بانوان هم میتوانند از آن استفاده کنند زیرا با وجود اینکه لایه پوست در این روش برداشته نمی شود، بانوان با خیال اسوده تر می توانند از این روش استفاده کنند.

هزینه کاشت مو sut در مقایسه با روش های قدیمی

از آنجایی که روش sut یک روش جدید تر از روش های قدیمی ذکر شده در بخش های فوق است و در آن از تجهیزات بیشتری استفاده می شود که به همین دلیل هزینه این روش از روش های قبلی بیشتر است و کسانی که تمایل به کاشت مو با استفاده از این روش دارند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

سخن پایانی

همان طور که توضیح داده شد، روش کاشت مو SUT که هم اکنون توسط بیشتر جراحان و پزشکان فعال در زمینه کاشت مو بدون بانک مو و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، روشی بسیار مناسب و همچنین کم خطر و دارای حداقل عوارض است.

روش SUT

در حقیقت جدیدترین روش کاشت موی موجود است که در کلینیک ایندرا انجام می شود. اگر به دنبال آن هستید که کاشت موی خودتان را با کمترین عارضه های موجود به دست آورید، بهتر است این روش را انتخاب کنید.

برای آن که

پیوند مو و یا کاشت موی خوبی داشته باشید و اطلاعاتی در مورد تفاوت کاشت مو با پروتز مو کسب کنید ، همانقدر که در خصوص روش کاشت مو باید توجه داشته باشید، در مورد انتخاب پزشک و همچنین مطب مورد نظر نیز باید وسواس به خرج دهید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!