ترمیم و پروتز موی سر برای لیکن پلان

ترمیم مو لیکن پلان به روش hrt
آنچه در این مقاله می خوانید!

ترمیم مو لیکن پلان (Lichen planus) روشی است که میتواند موهای جدید و طبیعی را جایگزین موهای ریخته شده کند و یک روش عالی برای عزیزانی است که بانک موی مناسبی ندارند زیرا این روش بدون نیاز به فلیکول مو بودهو بدون جراحی ، بی حسی و هیچگونه درد و خونریزی انجام میگیرد.

ترمیم مو لیکن پلان

همانند ترمیم مو برای سوختگی مناسب ترین روش درمان می باشد که بدون عوارض و آسیب ظاهر افراد را به بهترین شکل ممکن بازمیگرداند.

مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا با این نوع ترمیم مو آشنا شوید.

ترمیم مو به روش HRT

در ترمیم مو به روش HRT، موها متناسب با موهای اصلی شخص و یا سلیقه افراد انتخاب میشوند موهای به کار گیری شده در این روش نیز همگی طبیعی و از سر چیده شده می باشند و  به صورت طراحی شده بر منافذ باز  شبکه نامرئی و شبیه سازی شده با پوست سر به صورت تار به تار بافته میشوند.

این پروتز

از مواد گیاهی و کراتین می باشند و هیچگونه آسیبی بر سر ایجد نمیکنند همچنین ظاهری طبیعی برای چهره به همراه دارند سپس پروتز آماده شده   توسط کراتین گیاهی که کاملا بهداشتی، ضد حساسیت است،  بر سر افراد فیکس می شوند.

پروتز شبیه سازی شده با پوست سر بوده و جنس موها نیز طبیعی و از سر چیده شده می باشند به غیر قابل تشخیص با موی سر خود فرد است و قدرت تشخیص استفاده از پروتز را به اطرافیان نمیدهد.

ترمیم مو لیکن پلان مانند ترمیم مو برای آلوپسی نیازی به بانک مو و تراکم مو  ، جراحی ، درد و خونریزی فرد ندارد، و افراد موهایی باظاهری طبیعی را جایگزین موهای ریخته شده خود میکنند.

همچنین

پروتز مو دوران نقاهت و مراقبت ندارد و بعد از  درمان بلافاصله افراد میتوانند شاهد نتیجه کار خود باشند و به فعالیت های حرفه ایی و عادی خود بپردازند.

مزوتراپی مو برای لیکن پلان

بنابراین افرادی که بیماری لیکن پلان را تجربه میکنند با انتخاب ترمیم مو برای لوپوس یا لیکن پلان میتوانند بدون هیچگونه نگرانی درمانی عالی و بدون نقص را تحربه نمایند و شاهد موهایی کاملا طبیعی در چهره خود باشند.

آیا بعد از بیماری لیکن پلان موها دوباره رشد خواهند کرد؟

بیماری مویی لیکن پلان به صورتی است که معمولا پس از یک دوره متوقف می شود اما به هر حال این بیماری برای حفظ موهای باقی مانده در سر باید تحت درمان قرار بگیرد تا آسیب ناشی از بیماری لیکن پلان به موهای باقی مانده وارد نشود.

متاسفانه

زمانی که موها بر اثر بیماری لیکن پلان میریزند، موهای ریخته شده دیگر رشد نخواهند کرد و مناطقی از سر که به دلیل این بیماری دچار ریزش مو شده اند، همیشه خالی می مانند.

از این رو باید به ترمیم موها با روش هایی از قبیل: hrt اقدام کرد.

مزایای ترمیم مو به روش hrt :

ترمیم مو به روش hrt دارای مزیت هایی به شرح زیر است:

1 ترمیم مو به روش hrt کاملا غیر تهاجمی است و عوارض ناشی از جراحی را به همراه ندارد
2 تمامی مراحل ترمیم موی hrt در یک مرحله انجام می شوند
3 بعد از ترمیم مو در این روش میتوان بلافاصله به زندگی طبیعی بازگشت
4 این روش هیچ نیازی به بی حسی موضعی ندارد
5 تراکم مو در این روش متناسب با سلیقه فرد قابل تغییر است
6 استفاده از این روش برای کسانی که نمی توانند کاشت موی طبیعی انجام دهند مناسب است
7 مراقبت های بعد از ترمیم مو در این روش بسیار جزئی هستند

بهترین روش ترمیم مو برای بیماران لیکن پلان

اشخاصی که به بیماری لیکن پلان دچار هستند، می توانند از روش های مختلفی برای درمان بیماری خود و ترمیم موهای از دست رفته اقدام کنند. به عنوان مثال: روش کاشت مو fue از جمله روش هایی است که بیماران لیکن پلان می توانند از آن استفاده کنند.

اما به جرات می توان گفت که

در میان روش های ترمیم مو برای این بیماران، روش ترمیم موی hrt بهترین روش است زیرا در صورتی که از تکنیک کاشت مو استفاده شود، التهابات ایجاد شده در سر به دلیل بیماری لیکن پلان افزایش پیدا می کنند و خطراتی را برای بیمار ایجاد می نمایند.

در حالی که

در روش ترمیم موی hrt هیچ گونه عوارضی برای شخص ایجاد نمی گردد و موهای پیوندی با استفاده از چسب مخصوص بر روی سر قرار داده می شوند.


رویش مجدد مو در لیکن پلان

بیماری لیکن پلان

همانطور که گفته شد ریزش مو علت مختلفی دارد که به آن آلوپسی آره آتا می گویند، همچنین ریزش های شدید نیز به عوامل مختلفی ربط دارند یکی از عوامل ایجاد ریزش مو شدید بیماری لیکن پلان بوده و برخی افرادی که این بیماری را دارند  ریزش موی شدید را تجربه خواهند کرد.

لیکن پلان

به یک نوع بیماری خود ایمنی گفته می شود که در این نوع بیماری سیستم ایمنی بدن علیه پوست، ناخن و مو فعال می شود و به این شکل ریزش مو در اشخاص پدید می آید.

گاهی اوقات

ورود یک عامل خارجی مانند: دارو و یا عوامل میکروبی باعث آغاز این نوع بیماری می شوند. همچنین عواملی مانند: ژنتیک و تغذیه نیز در مبتلا شدن به این بیماری نقش دارند.

بیماری لیکن پلان معمولا باعث می شود که زنان جوان درگیر شوند و معمولا در زمان شیوع این بیماری علاوه بر مو، پوست و ناخن نیز به صورت همزمان درگیر می گردند.

ریزش موی ناشی از لیکن پلان چیست؟

بیماری لیکن پلان مانند بیماری ایکتیوز را معمولا نمیتوان به راحتی تشخیص داد زیرا علائم مشابه ایی دارد و  خارش و احساس درد در سطح سرعلائم آن می باشند و با استرس زیاد خود فرد این بیماری تشدید شده و بیشتر خواهد شد.

تشخیص این بیماری تنها از طریق نمونه برداری از پوست سطح سر،  توسط متخصص امکان پذیر است لیکن پلان   یکی از شایع ترین علت ریزش مو در  افراد، در سنین مختلف می باشد.

افراد از طریق

مصرف داروی بیماری های  قلبی، موارد ارث ، آلودگی هوای محل زندگی ، مصرف دخانیات ، داشتن استرس و اختلالات عصبی میتوانند به این بیماری دچار شوند و این علت های اصلی بروز لیکن پلان می باشد که روش های درمان آلوپسی با آن سازگار بوده و  بهترین درمان آن ترمیم مو لیکن پلان یا ترمیم مو برای پسوریازیس است.

 علائم بیماری لیکن پلان

از جمله بارز ترین علائم شیوه این بیماری ایجاد شدن بخش های سفید رنگ در پوست سر است که این مناطق سفید رنگ در اثر ریزش مو ایجاد می شوند.

در مناطقی که

به این بیماری درگیر می شوند هیچ گونه فولیکول مو دیده نمی شود و معمولا پوسته ریزی و قرمزی در اطراف فولیکول های مو نیز دیده می شود.

از دیگر علائم بیماری لیکن پلان نیز باید به این مساله اشاره کرد که در این افراد موها به راحتی کنده می شوند. زمانی که ریزش مو بر اثر بیماری لیکن پلان ایجاد می شود ریزش مو در قسمت های جلوی سر پدید می آیند.

عکس از بیماری لیکن پلان

ترمیم مو برای لیکن پلان

زمان انجام کاشت مو لیکن پلان

برای انجام کاشت مو لیکن پلان باید یک سری از شرایط را دارا باشید. این شرایط شامل موارد زیر است:

۱- فرد باید مصرف بعضی داروها را متوقف کند

فرد باید از مصرف هر نوع داروی خوراکی، تزریقی یا موضعی دوری کند. البته در بعضی موارد می‌توان کاشت مو لیکن پلان را برای اشخاصی که دارو مصرف می‌کنند و دارای شرایط بندهای ۲، ۳ و ۴ هستند انجام داد. البته این کار در موارد معدودی صورت می گیرد و به شرایط هر شخص وابسته است.

۲- نبود علائم لیکن پلان (LPP) طی ۱۲ ماه (۲۴ ماه) گذشته

فرد نباید هیچ‌گونه سوزش، خارش یا دردی داشته باشد. باید به خاطر داشته باشید که فقدان علائم به معنای غیرفعال بودن بیماری نمی باشد بلکه وجود داشتن علائم به معنای این است که به احتمال زیاد بیماری موثر بوده است.

زیاد شدن سوزش و خارش به صورت دوره‌ای نشان‌دهنده این است که بیماری در حال پیشرفت است و فرد مورد نظر داوطلب خوبی برای عمل جراحی نیست.

3- فرد باید دارای موهای کافی در ناحیه اهداء باشد

تمامی افرادی که مبتلا به بیماری لیکن پلان می باشند در ناحیه اهداء (پشت یا کنار سر) خود دارای موی کافی برای انجام عمل کاشت مو نیستند. حتی امکان دارد افرادی که بیماری آن‌ها غیرفعال است هم با این مشکل رو به رو شوند.

فردی که

داروی clobetasol استفاده می‌کند تا خارش پوست سر را کنترل نماید احتمالاً دچار بیماری است که به طور کامل غیرفعال نمی باشد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن تمامی مطالبی که در خصوص ترمیم مو لیکن پلان به روش hrt برای شما عزیزان شرح دادیم، می توانید با اطلاعات و دانش کافی در خصوص بیماری لیکن پلان و ترمیم مو به روش hrt اقدام کنید.

چنانچه به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص ترمیم مو به روش hrt یا میکروبلیدینگ ابرو، کاشت مو برای بیماران پسوریازیس نیاز دارید، بهتر است که سایر مقالات درج شده در وب سایت ما را نیز مطالعه کنید و به اگاهی خود در رابطه با این تکنیک ترمیم مو بیفزایید.

تماس با ما

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی*
ارسال دیدگاه
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آنچه در این مقاله می خوانید!